آموزش هوش مصنوعی

ثبت شکایت از کسب و کارهای اینترنتی فقط با اطلاعات پرداخت

اخبار ایران تکنولوژی

ثبت شکایت از کسب و کارهای اینترنتی فقط با اطلاعات پرداخت

از ابتدای اردیبهشت ماه 1401، ثبت شکایت از کسب و کارهای اینترنتی صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت امکان ‌پذیر خواهد بود. همچنین مصرف‌ کنندگان محترم می ‌توانند جهت تسریع در حصول نتیجه نهایی، از درخواست داوری در سامانه استفاده نمایند.

پیرو اطلاعیه مورخ هشتم اسفندماه 1400 مبنی بر لزوم ذخیره اطلاعات تراکنش پرداخت هنگام خرید از کسب ‌وکارهای اینترنتی و رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ وکارهای اینترنتی و داوری برخط مورخ 21 اسفند 1400، از اول اردیبهشت ماه 1401 به منظور جلوگیری از ثبت شکایات صوری و بی ‌اساس نسبت به کسب ‌وکارهای اینترنتی، که موجب تحمیل هزینه و زحمت برای کسب‌ وکارهای اینترنتی می ‌شود، ثبت شکایت صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت و استعلام آن از بانک مرکزی امکان ‌پذیر خواهد بود. بدین منظور، هنگام ثبت شکایت در سامانه، ورود اقلام اطلاعاتی تراکنش پرداخت مانند تاریخ، مبلغ، شماره ترمینال، شماره مرجع تراکنش و … توسط مصرف‌ کننده الزامی می ‌باشد.

لذا تمامی مصرف ‌کنندگان محترم تجارت الکترونیکی می ‌بایست هنگام خرید از کسب ‌وکارهای اینترنتی حتماً اطلاعات تراکنش پرداخت را به صورت دقیق ذخیره و نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت بروز مشکل، امکان ثبت شکایت و پیگیری از طریق سامانه اینماد را داشته باشند. بدین منظور در صورت پرداخت اینترنتی، کافی است از صفحه تأیید خرید که پس از ثبت اطلاعات در درگاه پرداخت اینترنتی و زدن دکمه پرداخت نمایش داده می ‌شود، در نمایشگر یا تلفن همراه خود عکس گرفته یا با زدن دکمه PrintScreen از صفحه کلید، تصویر صفحه را کپی و از طریق جایگذاری در نرم ‌افزاری نظیر Paint،MS Word یا پیام‌ رسان ‌ها ذخیره گردد. همچنین امکان ثبت شماره تلفن همراه یا نشانی ایمیل نیز در تمامی درگاه ‌های پرداخت اینترنتی به صورت اختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل آن، اطلاعات رسید تراکنش از طریق پیامک یا ایمیل ارسال خواهد شد.

در مورد پرداخت هنگام تحویل (CoD) نیز کافی است مصرف ‌کنندگان محترم، رسید کارتخوان یا تصویر آن را نزد خود نگهداری نمایند. لازم به تأکید است که در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب ‌وکارهای اینترنتی، امکان ثبت شکایت صرفاً در صورت واریز وجه از طریق شبکه پرداخت کشور وجود دارد و در صورت واریز وجه از طریق کارت به کارت یا روش‌ های دیگر، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه اینماد وجود نخواهد داشت.

در این سامانه پس از ثبت شکایت توسط مصرف ‌کننده، چنانچه شکایت از طریق مذاکره با کسب و کار مرتفع نگردد مصرف ‌کننده محترم می‌ تواند با اختیار خود شکایت را از دو مسیر ارجاع به «مراجع اداری» و یا «هیئت داوری» پیش ببرد. لازم به ذکر است، مصرف‌ کنندگان می ‌توانند جهت تسریع در حصول نتیجه نهایی، از درخواست داوری در سامانه استفاده نمایند. فرآیند داوری در سامانه برخط حل اختلاف جمعی به عنوان اولین سامانه داوری برخط در کشور که بخشی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات می ‌باشد، انجام می ‌گردد. حل‌ و فصل اختلافات در این سامانه بدون نیاز به رسیدگی قضایی و شبه قضایی انجام و از طریق فرآیند داوری طی حداکثر سه هفته به رأی لازم‌ الاجرا منتهی خواهد شد و علاوه بر ضمانت اجرایی اداری برای کسب ‌و کارهای اینترنتی، رأی صادره قابلیت اجرا از طریق قوه قضائیه را نیز خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آینده هوش مصنوعی
عمومی خبری
هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی: جاده‌ای به سوی آینده

— ## هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی: جاده‌ای به سوی آینده ### مقدمه هوش مصنوعی (AI) یکی از شاخه‌های علم کامپیوتر است که به ساخت ماشین‌هایی پرداخته می‌شود که می‌توانند به‌طور هوشمند عمل کنند. از طرف دیگر، برنامه‌نویسی فرآیند خلق نرم‌افزارها و برنامه‌هاست که توسط انسان‌ها طراحی و کدنویسی می‌شوند. ترکیب …

هوش
عمومی خبری
آموزش و هوش مصنوعی: تحولی نوین در یادگیری

مطمئناً! در ادامه یک مقاله مختصر در مورد آموزش و هوش مصنوعی برایتان آمده است: — ## آموزش و هوش مصنوعی: تحولی نوین در یادگیری ### مقدمه هوش مصنوعی (AI) یکی از مهم‌ترین فناوری‌های نوین است که در حال تغییر و تحول در بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان‌هاست. یکی از …

محصولات تراست
عمومی خبری
لیست 11 تا از بهترین محصولات تراست از نگاه مشتریان

بهترین محصولات تراست را می شناسید؟  میدانستید یکی از بهترین برند های تولید شده در کشوره؟ می دانید تمامی محصولات تاییدیه دانشگاه لوزان سوئیس رو داره؟ ا