آموزش هوش مصنوعی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اخبار ایران تکنولوژی

قبل از هر توضیحی به مفهوم بازاریابی می پردازیم. بازاریابی فرآیندی است که به صورت سیستمی، شروع می شود. در قالب یک فرآیند نیازها را تشخیص می دهیم و به دنبال این هستیم که این نیازها را از طریق خواسته های مختلف برآورده کنیم. بازاریابی مجموعه ای است که نهادها، فعالیت ها و فرآیندها را شامل می شود و به خلق، ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادها مربوط می شود. مبادله هایی که مشتریان، کارفرما، شرکا و در مقیاس بزرگتر، جامعه، ارزشمند محسوب می شوند.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات، در بستر دیجیتال یعنی وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. به طورکلی دیجیتال مارکتینگ تعریف ثابت و دقیقی ندارد زیرا این حوزه دایره ی گسترده و وسیعی دارد. برای شناخت دقیق این حوزه باید ابزار های دیجیتال مارکتینگ را بشناسید تا بتوانید به کمک آن ها و با داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ حرفه ای در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای اکنون

مهمترین مزیت دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب وکار این است که می توانند مستقیما با مخاطبین هدف خود به صورت بهینه و مقرون به صرفه در ارتباط باشند. با افزایش کسب وکارها و بیشتر شدن فعالیت افراد در فضای مجازی، بازار سنتی و قدیمی روند سابق خود را از دست داده است و بازاریابی دیجیتال به سرعت رشد و جایگزین بازار سنتی شده است. کووید 19 باعث شد بیشتر از قبل تمام امور زندگی اینترنتی شود. این موضوع به خودی خود به سرعت رشد افراد و کسب وکارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کرد. زیرا افراد و صاحبان کسب وکار برای اینکه از رقبای خود عقب نمانند و بتوانند به نتیجه و بهره وری دلخواه خود برسند، باید دانش خود را در این حوزه به حد عالی برسانند. امروزه برخی از افراد توسط دانشی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند، کلاس هایی را تحت عنوان دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کنند. دوره های دیجیتال مارکتینگ به افرادی که می خواهند در این فضا پیشرفت کنند و یا کسب وکار خود را راه اندازی کنند، کمک می کند تا اطلاعاتشان را افزایش دهند و با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و نحوه استفاده درست از آن ها آشنا شوند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از مزیت های دیجیتال مارکتینگ شناسایی مشتریان واقعی و افزایش وفاداری آن ها نسبت به برند مورد نظر است. برای اینکه بتوانید مشتریان حقیقی خود را بشناسید و آن ها را در چرخه تجارت خود حفظ کنید باید با داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب و به کارگیری ابزارهای آن، یک مسیر حرکتی مناسب برای کاربران و مشتریان ایجاد کنید. بنابراین با بازاریابی دیجیتال می توانید محصولات و خدمات خود را در مقیاسی بزرگتر گسترش دهید.

در دیجیتال مارکتینگ داشتن ذهن خلاق و استراتژی درست، به موفقیت شما کمک می کند. دیجیتال مارکتینگ محدودیت مکانی و زمانی ندارد و در هر نقطه از دنیا و هر ساعت از شبانه روز شما می توانید به ابزارهای دیحیتال مارکتینگ دسترسی داشته باشید. تمامی موارد گفته شده به همراه نرخ بازگشت سرمایه بالا، همگی نشان از اهمیت زیاد دیجیتال مارکتینگ در دنیای تجارت دارد.

برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم؟

اولین سوال مهمی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای افراد پیش می آید، این است که برای یادگیری باید از کجا شروع کنیم. روش های مختلفی برای یادگیری وجود دارد. فیلم های آموزشی موجود در یوتیوب، سایت های آموزشی انگلیسی و فارسی زبان، کورس های آموزشی گوگل، مقالات تخصصی و … برخی از روش های یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. اما یادگیری دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی و شناخت دقیق ابزارهای آن و استفاده درست از این ابزارها در فضای مناسب، نیازمند شرکت در دوره های دیجیتال مارکتینگ است. دوره دیجیتال مارکتینگ به افرادی که می خواهند کسب وکار خود را شروع کنند و یا در این حوزه فعالیتی داشته باشند، کمک می کند سریع تر و با دانش عمیق تر در این مسیر رشد کنند.

بهترین دوره های دیجیتال مارکتینگ

امروزه با حضور افراد بیشتری در فضای مجازی و اینترنتی شدن اکثر کسب وکارها و تقاضا مخاطبین برای رشد در حوزه دیجیتال مارکتینگ، کلاس های آموزشی تحت عنوان دوره دیجیتال مارکتینگ توسط افراد خبره برگزار می شوند. برخی از ویژگی های مهمی که برای شرکت در این کلاس ها حائز اهمیت هستند، عبارت است از:

  • پرداخت هزینه معقول برای دوره آموزشی
  • حضور استادان باتجربه و متخصص در دوره های آموزشی
  • برگزاری کلاس ها در شرکت های با سابقه در اجرای دوره دیجیتال مارکتینگ
  • پشتیبانی باکیفیت بعداز اتمام دوره
  • بروز بودن مطالب آموزشی
  • داشتن کلاس های عملی و پروژه محور

دنیای دیجیتال مارکتینگ

با داشتن این ویژگی ها، دوره دیجیتال مارکتینگ برای شما علاوه بر افزایش مهارت، خلاقیت و دانش، سود بالا نیز برای کسب وکارتان به ارمغان می آورد. همه این اتفاق های خوب بستگی به نحوه آموزش شما دارد. با توجه به مواردی که گفته شد مجموعه آکادمی نووا دوره ای تحت عنوان دوره تئوری دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین برگزار می کند. این دوره دیجیتال مارکتینگ توسط برترین اساتید و منتورهای با تجربه تدریس خواهد شد. مهمترین ویژگی این دوره این است که به گونه ای طراحی شده است که مفاهیم اولیه مارکتینگ، برندینگ و در ادامه تمامی ابزارها و مهارت های دیجیتال مارکتینگ به صورت عملی ارائه می شود. نکته مثبت دیگر این دوره دیجیتال مارکتینگ این است که دانش پذیران به صورت مستقیم با اساتید و منتورها در ارتباط هستند تا سوالات و چالش هایشان حل شود.

در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی نووا مفاهیمی مانند پایه بازاریابی، برندینگ، محتوا، سئو، سنجه های کلیدی عملکرد، نحوه ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب و تجزیه تحلیل رقابتی به طور کامل توسط متخصصین مخصوص هر حوزه گفته خواهد شد. این دوره به شما کمک می کند تا با فضای وردپرس و افزونه های آن، طراحی صفحه فرود، شبکه اجتماعی، بلاگ، پلتفرم های ایکاموس و اتوماسیون بازاریابی آشنا شوید و بر ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، ابزارهای سئو و ابزارهای تبلیغات موبایلی تسلط کافی پیدا کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت آکادمی نووا اطلاعات و جزئیات بیشتری را از دوره دیجیتال مارکتینگ این آکادمی که زیر نظر مجموعه یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، برگزار می شود، به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویروس (ویروس کامپیوتری)
آموزش و هوش مصنوعی
ویروس (ویروس کامپیوتری)

ویروس کامپیوتری کد مخربی است که با کپی کردن خود در یک برنامه دیگر، بخش بوت کامپیوتر یا سند دیگر تکثیر می‌شود و نحوه کار کامپیوتر را تغییر می‌دهد. یک ویروس پس از نوعی مداخله انسانی بین سیستم ها پخش می شود.

معرفی زيرساخت يک شبکه
اخبار ایران تکنولوژی
باج افزار چیست و چگونه عمل میکند؟

حملات باج افزار با دسترسی به رایانه یا دستگاه شما و سپس قفل کردن و رمزگذاری داده های ذخیره شده در آن کار می کنند. چگونه این اتفاق می افتد؟ اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان به اشتباه بدافزار را از طریق پیوست‌های ایمیل یا پیوندهایی از منابع ناشناخته دانلود می‌کنند – که اتفاقاً هکرها هستند.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.