آموزش هوش مصنوعی

آموزش شکستن رمز BIOS

اخبار ایران تکنولوژی

آموزش شکستن رمز BIOS

سلام در این آموزش شما نحوه شکستن رمز BIOS را در چند گام ساده یاد میگیرید. قبل از شروع به شکستن رمز BIOS دانستن کمی اطلاعات در باره این عمل خالی از لطف نمیباشد. به طور کلی تنظیمات Motherboard در CMOS ذخیره میشود که رمز BIOS هم جزو این تنظیمات میباشد. پس برای ایجاد تغییر در رمز BIOS نیاز دارید تا به CMOS دسترسی داشته باشید، اگر میخواهید بدانید که چگونه باید به CMOS برای تغییر رمز BIOS دسترسی داشته باشید،

  1. ابتدا کامپیوتر که میخواهید رمز BIOS آن را حذف کنید از برق بکشید سپس درب آن را باز کنید تا بتوانید به Motherboard آن دسترسی داشته باشید.
  2. پس از باز کردن درب Case با Motherboard سیستم رو به رو میشود. حال به دنبال باتری Motherboard بگردید و آن را از جا برای 20 تا 30 دقیقه در بیاورید. با این عمل کلیه تنظیمات ذخیره شده در CMOS حذف میشود که شامل رمز BIOS سیستم شما هم میباشد.
  3. در آخر سیستم خود را به برق متصل و آن را روشن کنید تا پیامی مبنی بر تنظیمات BIOS شما اشتباه میباشد را دریافت کنید سپس F1 را برای ورود به سیستم فشار دهید.

هک کردن رمز بایوس

راه دیگری هم برای ریست کردن رمز BIOS وجود دارد آن هم استفاده از Jumper نزدیک به باتری میباشد. برای شکستن رمز BIOS از طریق Jumper باید Jumper مربوطه را که معمولا با نام CLR-CMOS است از پین های 1+2 برداشت سپس روی پین های 2+3 برای چند ثانیه قرار داد. و دوباره آن را به جای قبل برگرداند. بعد از انجام این عمل، سیستم را روشن کنید. پس از بالا آمدن سیستم خطای مبنی بر تنظیمات BIOS شما اشتباه میباشد را مشاهده خواهید نمود سپس کلید F1 را برای ادامه فشار دهید. به همین سادگی رمز BIOS شما برداشته خواهد شد.

چگونه میتوان رمز بایوس را برداشت

نکته: در بعضی از Motherboard ها Jumper فقط دو پایه دارد برای خالی نمودن CMOS این Motherboard ها باید یک اتصال رسانا بین این دو پایه قرار داد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …

تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote
عمومی خبری
تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote

توسعه‌دهندگان بدافزار «تروجان» همواره به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای توزیع ایمپلنت‌های خود و آلوده کردن قربانیان هستند. در بررسی‌های اخیر خود به بدافزار جدیدی برخوردیم که مشخصاً کاربران بیش از 60 مؤسسه بانکی را که عمدتاً از برزیل بودند هدف خود قرار داده. آنچه نظر ما را به خود جلب …