آموزش هوش مصنوعی

گواهی امنیتی SSL اس اس ال

گواهی امنیتی SSL اس اس ال
عمومی خبری

گواهی امنیتی SSL اس اس ال

Secure Socket Layer یا گواهی­نامه SSL یک استاندارد وب برای رمزنگاری اطلاعات بین کاربر و وب­سایت ­ها است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می­ شوند به شکل کد ارسال می ­شوند، بنابراین اطلاعات از هک شدن محافظت می ­شوند.

استفاده از یک گواهینامه امنیتی SSL برای هر وبسایتی ضروری است. دلیل آن نیز آپدیت جدید گوگل کروم از تاریخ 25 فروردین ماه 1400 است. بنابراین دیر یا زود ناچار به خرید گواهینامه SSL خواهید شد.

به عبارت دیگر اس اس ال یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که مابین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می‌یابد، محافظت می‌کند تا این داده‌ها به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند.

گواهی­ اس اس ال امنیت ارتباط میان مشتری و سرور را برقرار می­ کند. همانطور که می ­دانید زمانی که اطلاعاتی را در مرورگر وارد می‌کنیم، تمامی اطلاعات بین کامپیوتر ما (Client) و کامپیوتری که سایت روی آن قرار دارد (Server) مبادله می‌ شوند.

این ارتباط بین کلاینت و سرور باید به طریقی امن شود که هم دسترسی به اطلاعات توسط دیگران به سادگی ممکن نبوده و هم اعتماد مشتریان به وب­سایت افزایش یابد. گواهینامه SSL (اس اس ال) این کار را با رمزگذاری اطلاعات انجام می‌دهد.

با استفاده از گواهی­ SSL حتی اگر افراد خراب‌کار به اطلاعات دسترسی پیدا کنند با مانعی برای شکستن رمز روبه‌رو شده و نمی­ توانند از محتوای اطلاعات مطلع شوند.

لزوم استفاده از SSL

چرا همه وب سایت ها ملزم به استفاده از یک SSL معتبر برای وب سایت خود هستند؟ پاسخ این سوال را می توان از چندین جنبه متفاوت مورد بررسی قرار داد. مهم ترین دلیل لزوم استفاده و خرید گواهینامه امنیتی معتبر، بحث امنیت وب سایت است. به خصوص اگر دارای یک وبسایت پربازدید هستید و سایت شما دارای درگاه بانکی است، امنیت سایت، اهیمیت بسیار بالایی پیدا می کند. اما همانطور که گفتیم از جنبه های دیگر نیز باید موضوع را بررسی کرد.

یکی دیگر از مهمترین دلایل لزوم استفاده از گواهی ssl نمایش درست و بدون مشکل وب سایت شما در مروگر کروم است. این مرورگر یکی از محبوب ترین مرورگرها در جهان و ایران است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اما خوشبختانه یا متاسفانه، در صورتی که از SSL معتبر برای وب سایت خود استفاده نکرده باشید، این مرورگر سایت شما را به درستی به کاربران نمایش نخواهد داد. بنابراین شما ملزم به خرید گواهی SSL خواهید بود.

نکته دیگر دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد است. بدون داشتن گواهینامه امنیی دریافت نماد اعتماد غیرممکن است. بنابراین برای این که بتوانید اعتماد مشتریان به وب سایت خود را افزایش دهید، باید از یک گواهی نامه امنیتی معتبر استفاده کنید. همچنین استفاده از پروتکل امنیتی اس اس ال موجب بهبود وضعیت سئو وب سایت شما نیز خواهد شد. الگوریتم ها و ربات های گوگل همواره در پی آن هستند تا بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. قطعا وب سایتی که امنیت مناسبی نداشته باشد، در این نتایج جایگاه مناسبی نخواهد داشت.

ذکر همین دلایل کافی است تا همین امروز برای ایمن سازی اتصالات وب سایت خود و خرید گواهینامه امنیتی اس اس ال اقدام کنید. سرورپارس این افتخار همکاری چندین ساله با سازمان های بزرگی همچون تامین اجتماعی، نهاد ریاست جمهوری، بانک ها، دانشگاه ها و دیگر ارگان ها و شرکت ها را دارد. گواهی های صادر شده سرورپارس به صورت آنتی تحریم بوده و بسیار معتبر هستند. سرورپارس سالها است به عنوان همکار با شرکت های معتبری همچون Certum لهستان و COMODO امریکا فعالیت می کند. با ما امنیت وب سایت خود را تضمین کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …

تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote
عمومی خبری
تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote

توسعه‌دهندگان بدافزار «تروجان» همواره به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای توزیع ایمپلنت‌های خود و آلوده کردن قربانیان هستند. در بررسی‌های اخیر خود به بدافزار جدیدی برخوردیم که مشخصاً کاربران بیش از 60 مؤسسه بانکی را که عمدتاً از برزیل بودند هدف خود قرار داده. آنچه نظر ما را به خود جلب …