آموزش هوش مصنوعی

چگونه میتوانیم یک هکر حرفه ای شویم؟

عمومی خبری

یکی از متداولترین سوالات کاربران کامپیوتری این است که چگونه میتوانیم یک هکر حرفه ای شویم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید معنی کلمه Hack را بفهمیم سپس به سراغ مراحل هکر شدن برویم، در گذشته نه چندان دور (10 هزار سال قبل از میلاد مسیح) هک به معنای سود بردن از یک روش هوشمندانه برای حل مشکلات کامپیوتری بود اما در حال حاضر منظور از کلمه هک نفوذ به یک سیستم رایانه ای میباشد.

البته مفهوم های کلمه هک فقط به دو گزینه بالا محدود نمیشوند بلکه افرادی نیز هستند که بجای استفاده از کلمه دزدی و جنایت و شکستن حریم خصوصی دیگران از کلمه هک استفاده میکنند و بجای اینکه به خود بگویند دزد و یا جنایتکار بر خود لقب هکر را گذاشته اند.

برای این دسته از افراد باید بگویم که من قصد ندارم فرایند دزد و یا جنایتکار شدن را توضیح دهم بلکه میخواهم افرادی که واقعا به دنبال علم هک هستند را با مسیر اصلی یک هکر واقعی آشنا کنم چراکه به طور کلی علم هک برای مبارزه با جرم و جنایت میباشد نه برای جنایتکار شدن 🙂

 هشدار: اگر به دنبال این هستید که یک مدیر امنیت و یا یک هکر واقعی باشید ادامه این مطلب را با دقت بخوانید اما اگر میخواهید از ترافیک اینترنت مردم سرقت کنید و یا اینکه از اطلاعات شخصی مردم سوء استفاده کنید دیگر خواندن این مطلب را ادامه ندهید چراکه با یک نیت احمقانه و شوم چاقوی دو لبه هک را بر دست گرفته اید و شک نکنید ابتدا دست خود را خواهید برید.

فرایند هکر شدن چقدر زمان میبرد؟

ابتدا بگذارید تیر خلاص را بر پیکر بی جان شما بزنم، هکر شدن یک فرایند یک هفته ای و یا حتی یک ماه نیست 🙂 بلکه برای هکر شدن باید چندین سال (حداقل 4 تا 6 سال) زمان بگذارید تا بتوانید با چندین علوم مختلف کامپیوتری آشنا شوید. این علم ها شامل یادگیری مبانی پایه شبکه، مبانی پایه امنیت، آشنایی با ساختار سیستم عامل لینوکس، آشنایی با ساختار سیستم عامل ویندوز، یادگیری زبان های مختلف اسکریپت نویسی، یادگیری انواع زبان های برنامه نویسی و … میباشد. بله درست متوجه شدید یک هکر واقعی مملو از انواع علوم کامپیوتر میباشد که یادگیری این همه علم حداقل 4 تا 6 سال زمان خواهد برد.

از کجا شروع کنیم؟

چگونه هکر شویم

اولین علمی که باید در آن غوطه ور شوید یادگیری مبانی و پایه شبکه است این یادگیری شامل درک کامل از نحوه عملکرد دستگاه های مختلف شبکه مثل مسیر یاب و سویچ و فایروال و … و همچنین فهم کامل عملکرد انواع پروتکلهای شبکه مثل TCP/IP میباشد. در یک کلام اگر از نحوه کارکرد یک شبکه و پروتکلهای درون آن اطلاعی نداشته باشید به هیچ وجه نمیتوانید یک هکر شوید چراکه اکثر کارهای که باید انجام دهید بر روی بستر شبکه انجام میشوند.

یکی از منابع عالی برای یادگیری علم شبکه کتاب Network + Microsoft Press میباشد. شما میتوانید این کتاب را به زبان فارسی و یا انگلیسی تهیه کنید.

نکته: توجه کنید برای هکر شدن حتما باید زبان انگلیسی را به خوبی یاد داشته باشید یا حداقل بتوانید به صورت روان کتب انگلیسی را بخوانید چراکه اکثر منابع موجود به زبان انگلیسی میباشند.

دومین گام در هکر شدن:

پس از مسلط شدن به مبانی و مباحث پایه شبکه باید با ساختار انواع سیستم عامل ها آشنا شوید. این سیستم عامل ها شامل لینوکس و ویندوز و اندروید میباشد. آشنایی با ساختار و نحوه کار کرد سیستم عامل ها را نباید دسته کم بگیرید چراکه نقطه شروع و پایان کار شما همین سیستم عامل ها میباشند. حتما باید بتوانید با لینوکس به صورت Command Line کار کنید چراکه محیط گرافیکی لینوکس چیزی را از لینوکس به شما نخواهد فهماند.

بهترین منابع برای یادگیری لینوکس و ویندوز، سعی و خطا میباشد. البته میتوانید از کتاب Beginning Linux Command Line Apress هم شروع کنید. برای یادگیری ویندوز هم به دنبال کتاب Install and Configure Windows 10 در مدرک MCSE بگردید.

سومین گام در هکر شدن:

چگونه میتوان یک هکر شد

پس از گذراندن دو گام قبل نوبت به یادگیری مفاهیم پایه امنیت میرسد، این مفاهیم شامل مفاهیم کلی امنیت و شناخت و بررسی ریسکها و زیرساختار ها و ارتباطات و روشها و استاندارهای Cryotography و … میباشد. بهترین منبع برای یادگیری مفاهیم مذکور کتاب Security + است.

گام چهارم ورود به دنیای هک:

حال شما میتوانید وارد دنیای هکر ها شوید چرا که مفاهیم مورد نیاز را به خوبی یاد گرفته اید. در این گام شما باید با ابزارها و اسکریپت های مربوط به هک آشنا شوید. بهترین منبع در این بخش یادگیری CEH و CHFI میباشد. البته گزینه دیگری نیز وجود دارد آنهم یادگیری سیستم عامل کالی یا دوره Offencive Security است.

گام پنجم دنیای هک بی پایان است

پس از گذراندن مراحل قبل بهتر است شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون کنید چراکه خیلی از ابزار های هک با زبان پایتون نوشته شده اند و زبان پایتون کمک شایانی را در این مسیر به شما خواهد نمود. البته پایتون تنها زبانی نمیباشد که شما باید آنرا یاد بگیرید بلکه باید با زبانهای C و C++ و C# و PHP و Perl و … نیز باید آشنا شوید تا بتوانید درک کاملی را از ساختار برنامه ها و وبسایت ها بدست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …

تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote
عمومی خبری
تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote

توسعه‌دهندگان بدافزار «تروجان» همواره به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای توزیع ایمپلنت‌های خود و آلوده کردن قربانیان هستند. در بررسی‌های اخیر خود به بدافزار جدیدی برخوردیم که مشخصاً کاربران بیش از 60 مؤسسه بانکی را که عمدتاً از برزیل بودند هدف خود قرار داده. آنچه نظر ما را به خود جلب …